Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití renevue managementu k řízení ziskovosti letecké linky
Skyba, Stanislav ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Revenue management (RM) je proces, který se snaží pochopit, odhadnout a ovlivnit chování zákazníka s cílem maximalizovat příjmy. Neustálý vývoj v oblasti informačních a komunikačních technologii vede k vytváření stále více efektivních systémů pro podporu rozhodování v revenue managementu. Základem RM systémů jsou 2 moduly, prognostický a optimalizační. Aby oba moduly mohly poskytnout co nejpřesnější odhady a nalézt efektivní rozhodnutí v oblasti rezervačních limitů a cen, potřebují obrovská množství informací o poptávce a dalších faktorech. Diplomová práce se zabývá teorií revenue managementu, popisem technik používaných v RM, systémy RM využívaných v letecké dopravě a aplikací RM na vybranou leteckou linku.
Strategické řízení vybraného podniku v oblasti cestovního ruchu
Hrůza, Tomáš
Předložená bakalářská práce se zabývá analýzou strategického řízení vybraného podniku v cestovním ruchu a navrhuje doporučení pro jeho další budoucí rozvoj. Cílem práce je vytvořit analýzu vnitřního a vnějšího prostředí za použití nejvhodnějších metod jako je PESTE, Porterův model pěti sil, SWOT a další. Dále tato práce hodnotí procesy Revenue managementu v podniku. Na základě provedených analýz jsou následně doporučeny praktické návrhy na strategický rozvoj.
Porovnání revenue managementu klasických a nízkonákladových leteckých společností
Černá, Eliška
Předmětem této bakalářské práce je komparace dvou modelů cenotvorby leteckých společností, a to klasického a nízkonákladového modelu. První část práce je literární rešerše, kde jdou uvedené a vysvětlené důležité pojmy ohledně leteckých dopravců, doplňkových služeb, revenue managementu a jeho fungování. Další část je věnována trendové analýze cen letenek a rezervačních tříd v čase společností ČSA a Ryanair z nasbíraných dat pro vybrané destinace. Závěrem praktické části jsou zhodnoceny pozitiva a negativa klasické a nízkonákladové společnosti a je navrhnut hybridní model.
Earnings Management under Financial Distress Conditions, the Effect of Tax Considerations
Britskiy, Andrey ; Novák, Jiří (vedoucí práce) ; Palanský, Miroslav (oponent)
This master thesis attempts to contribute to the existing earnings management literature by examining whether tax avoidance incentives affect opportunistic accounting choices in distress conditions. To address this issue, it investigates 2668 companies in the quarters around breach of debt covenant spanning from 1996 to 2006. This allows to analyze two distress scenarios: first, whether the companies having the opportunity to minimize tax expenses and thus improve their financial stability, would deliberately switch from engaging in aggressive upwards real earnings management to tax considerations to mitigate the potential consequences of technical default; second, whether the companies facing increased lender's scrutiny after subsequent violation are compelled to switch by the creditor. The results indicate that tax considerations do not deter misreporting in the quarters around debt covenant violation. This thesis further provides evidence against the debt covenant hypothesis: the companies in the analyzed sample engaged in negative revenue manipulation in the quarters of new breach of debt covenant and in the quarters in which the firms remained in violation. In additional analysis, it was found that the above relationship is more prominent for the companies exhibiting poor financial performance.
Is Revenue Management to Meet Earnings Benchmarks Informative?
Habětínek, Jan ; Novák, Jiří (vedoucí práce) ; Čech, František (oponent)
Navrhujeme a empiricky testujeme novou hypotézu, že manažeři racionálně vybírají mezi konkrétními kanály správy zisků, aby splnili cíle ziskovosti. Předchozí výzkum dokumentuje, že manažeři jsou ochotni zasahovat do neutrality procesu přípravy finančních výkazů, aby vykázali nenulové zisky, nárůst zisků oproti loňskému roku a zisky nad prognózou analytiků. Není však shoda na tom, zda je cílem tohoto řízení zisků pro splnění nebo překonání specifických cílů zkreslení pohledu investorů zpožďováním informací o špatných zprávách, nebo zda má za cíl sdělovat soukromé informace manažerů o silné budoucí výkonnosti firmy. Tvrdíme, že důvěryhodnost signálu správy zisků zásadně závisí na nákladech jeho imitace. Vzhledem k tomu, že u řízení příjmů je napodobování dražší než u řízení nákladů, tvrdíme, že manažeři, kteří hodlají vyslat věrohodný signál o budoucím výkonu své firmy, pravděpodobně zvýší příjmy spíše než sniží náklady. K testování této predikce používáme nedávno vyvinutý model diskrečních příjmů, který je pravděpodobně lepší v detekci řízení zisků než tradiční techniky. Empirické výsledky jsou v souladu s našimi očekáváními pro nejdůležitější cíl zisků - konsenzus předpovědí ziskovosti analytiků - a jsou slabší pro méně prominentní cíle. Poskytujeme částečné důkazy o využití správy výnosů k...
Revenue management v malém ubytovacím zařízení
Lebedeva, Anna ; Jenčková, Jiřina (vedoucí práce) ; Vaško, Martin (oponent)
Tématem této diplomové práce je Revenue Management a použití jeho principů v malém ubytovacím zařízení. Revenue Managementu jako nezbytné současti nejen hotelového průmyslu, je věnováno mnoho českých a zahraničních publikací. V této práci jsou představeny jeho principy: techniky, metody a technické nástroje, které původně vznikly pro použití leteckými společnostmi a následně velkými hotely. Práce představuje příklady přizpůsobení těchto principů ve vybraném malém hotelu a dopady jejich implementace.
Revenue Management - současný stav a perspektivy dalšího rozvoje v oblasti hotelnictví
Jenčková, Jiřina ; Indrová, Jarmila (vedoucí práce) ; Abrhám, Josef (oponent) ; Jankurová, Andrea (oponent) ; Kameníček, Jan (oponent)
Disertační práce je zaměřena na zmapování současného stavu řízení tržeb podle principů revenue managementu a na prognózu perspektivy dalšího rozvoje v oblasti ubytovacích služeb v České republice. Cílem této práce je představit revenue management jako ekonomický a manažerský přístup k vedení ubytovacího zařízení. Jedním z účelů této metody je maximalizace tržeb při optimální výtěžnosti ubytovacích kapacit v kombinaci s nejvyšší dosaženou průměrnou cenou a cenou za disponibilní pokoj, což v konečném důsledku při adekvátní kontrole nákladů povede k optimalizaci hospodářského výsledku. Jedná se o velmi rozsáhlou a komplexní problematiku, která v plném pojetí přesahuje kapacitní možnosti této práce. Z tohoto důvodu se autorka zaměřila na několik vybraných oblastí, které mají podstatný vliv na klíčové ekonomické ukazatele ubytovacích zařízení a kde je důležité jejich optimální počáteční strategické nastavení. Tyto oblasti byly zkoumány jak teoreticky, tak i prakticky. Autorka za pomocí české i zahraniční literatury, vlastních školicích materiálů a strukturovaných rozhovorů s několika revenue manažery a hotelovými manažery vymezuje základní pojmy. Jako podpory pro praktickou část práce bylo v období 2013 až 2016 využito několika dotazníkových šetření, zahraniční případové studie a vlastní dlouholeté zkušenosti autorky z oblasti implementace technik revenue managementu do několika ubytovacích zařízení nejen v České republice. Revenue management prošel v různých odvětvích dlouhým a intenzivním vývojem. V současné době v oblasti cestovního ruchu pracuje již třetí generace revenue manažerů. Ukazuje se, že tato ekonomická metoda řízení tržeb v celé své komplexnosti, klade na osoby revenue manažerů vysoké nároky na úrovni top managementu. Vyspělost revenue management kultury je v ubytovacích zařízeních v České republice na různé úrovni, ale v důsledku stále silnější konkurence, náročnějších ekonomických podmínek, se situace i díky silné osvětě v posledních letech postupně plošně vyvíjí. Výsledky výzkumů poukazují na efektivní spojení vhodně zvolené kombinace moderních technologií společně s proškolenými a zkušenými lidskými zdroji. Výsledky šetření ukazují prostor k dalším možnostem vývoje výzkumu v oblasti využití technik revenue managementu, nejen z pohledu ubytovacích služeb, ale služeb cestovního ruchu obecně.
Využití renevue managementu k řízení ziskovosti letecké linky
Skyba, Stanislav ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Revenue management (RM) je proces, který se snaží pochopit, odhadnout a ovlivnit chování zákazníka s cílem maximalizovat příjmy. Neustálý vývoj v oblasti informačních a komunikačních technologii vede k vytváření stále více efektivních systémů pro podporu rozhodování v revenue managementu. Základem RM systémů jsou 2 moduly, prognostický a optimalizační. Aby oba moduly mohly poskytnout co nejpřesnější odhady a nalézt efektivní rozhodnutí v oblasti rezervačních limitů a cen, potřebují obrovská množství informací o poptávce a dalších faktorech. Diplomová práce se zabývá teorií revenue managementu, popisem technik používaných v RM, systémy RM využívaných v letecké dopravě a aplikací RM na vybranou leteckou linku.
Marketingová studie zvoleného subjektu
Kužílek, Václav ; Pánek, Pavel (vedoucí práce) ; Lukáš, Lukáš (oponent)
Hlavním tématem této diplomové práce je marketingová studie vybraného subjektu. Vybraným subjektem je společnost Availpro, která se zaměřuje na vývoj a prodej softwarových řešení, která ulehčují práci hotelovému managementu. Hlavním cílem je návrh opatření, které by mohla zlepšit a zkvalitnit jednotlivé marketingové procesy ve společnosti. Práce je rozdělena do dvou částí. První částí je rozbor teoretických informací, které byli čerpány z příslušné odborné literatury. Teoretické informace slouží jako nutný základ k pochopení probírané problematiky. Konkrétně jsou v práci popisovány jednotlivé marketingové procesy, činnosti a nástroje, které jsou v dnešní době nutností pro správné fungování společností. V druhé části práce je vyhotovena analýza primárních a sekundárních dat. Primární data byla získána z dotazníkového šetření, které bylo zaměřené na zákaznickou spokojenost s produkty společnosti Availpro. Sekundární data jsou získána z interních zdrojů společnosti a také z komunikace s jednotlivými zástupci marketingového oddělení. Na základě těchto informací byly vyhotoveny doporučující návrhy a opatření, které by měly vést ke zlepšení a zefektivnění stávajících marketingových činností.
Revenue management hotelového řetězce
Magnusová, Mariana ; Musil, Martin (vedoucí práce) ; Oberhel, Martin (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analýza efektivnosti Revenue managementu ve vybraných hotelích hotelového řetězce CPI Hotels. Autorka prostřednictvím teoretických poznatků analyzuje komplexní metody a přístupy Revenue managementu využívaných v hotelovém průmyslu. Teoretická část souhrnně popisuje nejdůležitější fakta Revenue managementu. Druhá praktická část je zaměřená na detailnější analýzu manažérských přístupů. Hlouběji jsou analyzovány dosažené výsledky hotelů v období pěti let, které jsou taktéž porovnány s celkovým průměrem výkonosti na trhu v Praze. V návaznosti na analýzu vybraných výkonových ukazatelů a metod autorka v poslední podkapitole předkládá vyhodnocení a možné návrhy na zlepšení efektivnosti. Jednotlivé uváděné názory na zlepšení nesou především subjektivní postoj autorky, a tudíž mohou být značně limitované jejími zkušenostmi. Uvedené návrhy by mohly mít pozitivní dopad na řízení hotelu, zvýšení obsazenosti a optimalizace příjmů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.